Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Do cięć w komunikacji zmusiła sytuacja finansowa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz: Do cięć w komunikacji zmusiła sytuacja finansowa
fot. UM Zgierz
Wraz z początkiem roku Zgierz istotnie ograniczył funkcjonowanie komunikacji z gminami ościennymi. Cięcia dotknęły pasażerów tramwaju podmiejskiego do Łodzi oraz międzygminnej linii autobusowej do Strykowa i Aleksandrowa Łódzkiego. Samorząd tłumaczy to trudną sytuacją finansową.

Na początku stycznia informowaliśmy na naszych łamach o istotnych zmianach w kursowaniu tramwaju podmiejskiego z Łodzi do Zgierza. W związku z decyzją mniejszego z miast ograniczona została częstotliwość linii 45. Cięcia są odczuwalne głównie w dni wolne, a także w dni robocze pomiędzy szczytem porannym a popołudniowym oraz wieczorem. Takt spada wówczas do 30, 40 lub nawet 60 minut.

MUK: Musieliśmy ograniczyć wydatki

– Bezpośredni wpływ na stan transportu publicznego ma oczywiście stan finansów miasta – mówi Anna Warda-Walczyk, inspektor ds. Transportu i infrastruktury przystankowej w Miejskich Usługach Komunikacyjnych w Zgierzu. Ocenia ona, że aktualnie w tym obszarze istnieje ogromna niepewność wywołana m.in. podwyżkami cen paliw i energii elektrycznej czy ogólną inflacją. Wobec tego jej zdaniem samorząd stanął w obliczu konieczności ograniczenia wydatków na komunikację zbiorową.

Podkreśla ona, że cięcia nie dotyczą godzin szczytu, gdy popyt na usługi jest największy. – Transport szynowy jest jednym z droższych rodzajów transportu – zaznacza także nasza rozmówczyni. Przypomnijmy, że niedługo przed redukcją liczby odjazdów linii 45 Zgierz poinformował o planie odtworzenia drugiej z tras tramwajowych na swoim terenie – 46 do osiedla Proboszczewice na północy miasta. Tramwaje łączące Łódź z centrum Zgierza, Proboszczewicami i bardziej oddalonym od stolicy regionu Ozorkowem przestały kursować w 2018 r. Łódzkie MPK tłumaczyło to złym stanem torów i sieci energetycznej.

Czy powrócą połączenia do Aleksandrowa i Strykowa?

Zdecydowanie radykalniejsze cięcia dotknęły natomiast korzystających z linii autobusowej 2bis, którą do grudnia 2024 r. obsługiwał zgierski Markab. Ta całkowicie zniknęła bowiem z komunikacyjnej mapy aglomeracji. Tym samym mieszkańcy Zgierza, ale też Aleksandrowa Łódzkiego i kilku mniejszych miejscowości utracili bezpośrednie połączenie ze strefą przemysłową w Strykowie. – Miasto Zgierz, wykazując dbałość o stan finansów, nie ma możliwości dalszego utrzymywania przedmiotowej linii na dotychczasowych zasadach. Wobec tego podjęła rozmowy z pozostałymi uczestnikami porozumienia międzygminnego, gminami [wiejską] Zgierz i Aleksandrów Łódzki, w sprawie urealnienia kosztów obsługi trasy – relacjonuje przedstawicielka MUK.

Negocjacje nie zakończyły się jednak sukcesem. – Linia nr 2bis została zawieszona na okres trzech miesięcy. Dalsze decyzje dotyczące jej przyszłości zapadną w tym kwartale – zapowiada Anna Warda-Walczyk. Dodajmy, że kursy linii nr 2 Aleksandrów – Zgierz – Stryków były już raz wstrzymywane. W 2021 r. MUK wskazał na podobne problemy finansowe i zlikwidował połączenie. Powróciło ono jako 2bis po czteromiesięcznej przerwie dzięki dotacji ze strony starostwa powiatowego.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zgierz znacznie obniża częstotliwość tramwaju do Łodzi

Komunikacja

Zgierz znacznie obniża częstotliwość tramwaju do Łodzi

Kasper Fiszer 02 stycznia 2025

Zgierz: Tramwaj wróci na Proboszczewice

Komunikacja

Zgierz: Tramwaj wróci na Proboszczewice

Iwona Basa 13 sierpnia 2024

Trudne rozmowy Łodzi i Zgierza o transporcie nocnym

Komunikacja

Zgierz bierze się za tramwaj 46. Pozytywna ocena wniosku

Przestrzeń

Zgierz: Na przywrócenie tramwaju do Proboszczewic potrzeba czasu

Komunikacja

Zobacz również:

Zgierz znacznie obniża częstotliwość tramwaju do Łodzi

Komunikacja

Zgierz znacznie obniża częstotliwość tramwaju do Łodzi

Kasper Fiszer 02 stycznia 2025

Zgierz: Tramwaj wróci na Proboszczewice

Komunikacja

Zgierz: Tramwaj wróci na Proboszczewice

Iwona Basa 13 sierpnia 2024

Trudne rozmowy Łodzi i Zgierza o transporcie nocnym

Komunikacja

Zgierz bierze się za tramwaj 46. Pozytywna ocena wniosku

Przestrzeń

Zgierz: Na przywrócenie tramwaju do Proboszczewic potrzeba czasu

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5